Vrei la cinematograf?
        Filme
          Actori si regizori
            vezi toate rezultatele »

            CONTUL MEU

            Creeaza cont

            Balerina trans

            16 februarie 2019, Autor: Iosif Prodan
            Camera Secreta
            Articolele cele mai citite
            Aboneaza-te la Newsletter

            Aboneaza-te la newsletterul FilmSi pentru a primi pe e-mail stirile care te intereseaza.

            Abonarea s-a facut cu succes!
            Autori Filmsi
            Am gasit Pentru tine

            Girl al lui Lukas Dhont e un Black Swan made in Europe, ceva despre care dacă n-ai ști ai zice că sigur a fost la Cannes. Girl e filmul care ne-ar fi prins bine tuturor să-l vedem în adolescență, dar din păcate am crescut cu Linsday Lohan și Mean Girls. Deși afli încă din sinopsis că e despre o fată trans de 16 ani, orfană și care tocmai și-a schimbat mediul social, “demonii interiori” ai Larei sînt cei care te țin de-a dreptul în suspans pe tot parcursul filmului.

             

            Problema cu propria identitate e dublată (chiar triplată șamd) de contextele în care se pune singură de multe ori. Are un frate mai mic de care are grijă că o mama, relația cu tatăl ei se negociază de pe poziții egale și trebuie să suporte absența & incapacitatea lui de a o ajuta emoțional, vrea să devină balerină și își mutilează corpul în încercarea de a căpăta o doză suplimentară de feminitate (cu forța), trebuie să suporte bullying-ul specific liceului (care e amplificat de identitatea ei sexuală), refuză cu obstinență să între în vreo relație amoroasă pînă nu își va face operația de schimbare de sex (iar atunci cînd încearcă să iubească pe cineva e mai nasol decît și-a imaginat că va fi) și e realmente singură, deși înconjurată constant de oameni care vor s-o ajute.

             


             

            Ce lipsește din tot angrenajul medicalo-emoțional de suport de care beneficiază, este un psihoterapeut în cabinetul căruia să defuleze toate spaimele și nereușitele. Neavînd un astfel de sprijin, sfîrșește auto-mutilîndu-se, pentru că nu reușește să mai gestioneze singură tot contextul în care se află. Scriptic, e un film cu happy end, dar noi asistăm la o traumă care o va urmări pînă la finalul vieții (și poate și pe unii dintre noi, cei mai slabi de înger).

             

            Victor Polster, cel care o joacă pe Lara, e mai real decît orice închipuire a unui astfel de personaj. Are nu doar gesturile și fizicația necesare, ci și mindset-ul care te pune în contact direct ca spectator cu personajul de pe ecran. Nimic din ce este Lara în film nu sună fals sau lipsit de sens. Modul în care se ascunde de cei din jurul ei, chiar și dintre cei mai apropiați, ne arată aproape prea evident cît de mult se ascunde de ea însăși.

             

            Girl e o poveste tristă despre cum ne formăm identitatea și despre alegerile dure pe care unii dintre noi decidem să le luăm. Disperarea în fața a ceea ce i-a oferit soarta și lupta pe care o duce Lara pentru a-și armoniza trupul, identitatea și propriile gînduri și temeri sînt firul care străbate acest film de la început și pînă la final. Lupta unui om cu limitele sale a fost dintotdeauna un specific al tragediilor. Aici, lupta Larei e atît de intimă și de ne-verbalizată încît nu putem decît să ne imaginăm tumultul emoțional cu care are de-a face și pe care îl extirpă, la propriu, în final.

             


            Comenteaza Subiectul
            Numele tau Email-ul tau Comentariul tau Introdu codul alaturat

            Toate campurile sunt obligatorii.
            Adresa ta de e-mail nu va aparea pe site

            Comentariile Utilizatorilor