Vrei la cinematograf?
        Filme
          Actori si regizori
            vezi toate rezultatele »

            CONTUL MEU

            Creeaza cont

            Cele mai bune şi cele mai proaste filme bazate pe seriale de televiziune

            27 iulie 2018, Autor: Alexandra Malachi
            Camera Secreta
            Articolele cele mai citite
            Aboneaza-te la Newsletter

            Aboneaza-te la newsletterul FilmSi pentru a primi pe e-mail stirile care te intereseaza.

            Abonarea s-a facut cu succes!
            Autori Filmsi
            Am gasit Pentru tine

            Cum epoca de aur a televiziunii este în plină ascensiune, micile ecrane încep să arate din ce în ce mai mult ca noile mari ecrane.

             

            Limita dintre cinematografie şi producţiile de televiziune este mai neclară ca niciodată şi este fascinant să priveşti cum ambele se influenţează reciproc, mai ales în contextul în care tot mai multe miniserii aclamate la scară largă, precum Westworld sau Fargo, au fost adaptate după versiuni de cinema care spun aceeaşi poveste.

             

            Situaţia e la fel şi invers. Aşa cum televiziunea continuă să împrumute idei interesante, personaje şi poveşti de pe marile ecrane, aşa şi filmele se inspiră din miniseriile de succes.

             

            Oricum ar sta lucrurile, rezultatele unor astfel de adaptări pot fi de multe ori lipsite de consistenţă. Iată câteva dintre cele mai mari filme de succes, dar, totodată, şi cele mai mari dezamăgiri, din industria serialelor transpuse în cinematografe.

             

            Din categoria cele mai bune - 21 Jump Street/O adresă de pomină(2012)

             


             

            După zeci de ani de carieră cinematografică ce i-au adus faimă, avere şi o gamă din ce în ce mai variată de probleme personale, e uşor să trecem cu vederea că Johnny Depp a cunoscut adevăratul succes după serialul 21 Jump Street, drama stilizată despre poliţiştii sub acoperire, difuzată de Fox între anii 1987 şi 1991.

             

            Depp a apărut în 82 de episoade şi a părăsit seria. Producţia de televiziune a mai rezistat doar un an, după care a fost anulată.

             

            La două decenii de la difuzarea pe micile ecrane, conceptul serialului a fost adaptat într-un lungmetraj în care Jonah Hill a împărţit ecranul cu Channing Tatum. Filmul a fost regizat de Phil Lord şi Chris Miller. Chiar dacă ce a apărut în cinematografe s-a intitulat tot 21 Jump Street, de fapt a fost doar o idee de adaptare.

             

            Plin de dialog autentic şi inteligent, dar şi de momente comice aproape perfecte, adaptarea a fost un real succes atât în ceea ce priveşte audienţa, cât şi criticile.

             

            Din categoria cele mai proaste - CHIPs/Poliţişti de belea(2017)

             


             

            Pentru spectatorii de o anumită vârstă, numele Ponch și Jon ar putea trezi amintiri despre aspiraţii de a ajunge într-o zi membru al brigăzii de motociclişti ai California Highway Patrol. Pentru cei mai tineri, aceleaşi nume cel mai probabil provoacă fiorii unei experienţe cinematografice dureroase.


            Dax Shepard face parte din generaţia veche, dar este responsabil şi pentru ce s-a întâmplat în 2017. A scris, produs, regizat şi jucat în adaptarea neinspirată pentru marile ecrane a serialului destul de apreciat din anii '70, drama CHIPs.

             

            În peliculă, Shepard îl joacă pe Jon, iar Michael Pena, pe Ponch, şi ambii duc o adevărată luptă să găsească ceva amuzant sau măcar interesant de făcut.

             

            Chiar dacă CHIPs are unele cascadorii de-a dreptul impresionante şi porţiuni la care râzi copios, rezultatul final e dezastruos. Materialul nu e destul de bun ca să fie luat drept satiră şi nici nu e îndeajuns de aproape de original ca să fie considerat un omagiu.

             

            Aşa că rămâne doar o combinaţie neglijentă de tonuri disperate şi glume expirate de care am prefera să uităm că au ajuns vreodată în cinematografe.

             

            Din categoria cele mai bune - Serenity(2005)

             


             

            Sunt puţini cineaşti cu o bază de fani atât de devotaţi cum are Joss Whedon. De-alungul anilor, acest adevărat geek-guru ne-a adus producţii precum Buffy the Vampire Slayer/Buffy, vânătoarea de vampiri sau Angel.

             

            Totuşi, pentru mulţi din fanii înfocaţi ai lui Whedon, miniseria sa western ştiinţifico-fantastică din 2002, Firefly, rămâne un vârf al carierei sale, chiar dacă serialul a fost anulat în cele din urmă.

             

            Whedon a încercat să readucă la viaţă producţia de televiziune realizând un scenariu pentru o continuare adaptată pentru marile ecrane, numită Serenity.

             

            Filmul a apărut în 2005, dovedind că viziunea originală a lui Whedon a funcţionat chiar şi mai bine în cinematografe. A livrat toate râsetele, momentele de şoc, stil şi replici colorate pe care fanii serialului le aşteptau. Din păcate, audienţa a rămas aceeaşi. Serenity nu a impresionat box office-ul.

             

            Din categoria cele mai proaste: Starsky & Hutch/Poliţişti fără maniere(2004)

             


             

            Între 1975 şi 1979 era greu să găseşti personaje mai cool decât Ken Hutchinson şi Dave Starsky. Sunt principalele personaje din Starsky & Hutch, poliţiştii urbani care au misiunea de a curăţa străzile din Bay City cu ajutorul informatorului Huggy Bear şi al lui Gran Torino.

             

            În cele patru sezoane ale serialului Starsky & Hutch a câştigat o armată de fani şi a devenit o piatră de temelie a culturii pop din anii '70s. Până la final, s-a transformat uşor într-o parodie ceva mai greu de digerat.

             

            Poate asta a atras şi atenţia regizorului Todd Phillips, care a vrut să transforme serialul în producţie de cinema.

             

            Aproape că a reuşit: Starsky şi Hutch este mai mult dezamăgitor decât cu adevărat groaznic. Filmul evoluează de la o satiră inteligentă şi uşoară la o tâmpenie greoaie şi deloc amuzantă pe care nu ai vrea să continui să o urmăreşti.

             

            Din categoria cele mai bune - Star Trek II: The Wrath of Khan(1982) și Star Trek(2009)

             


             

            Foarte puţine, dacă nu chiar nicio producţie de televiziune nu a influenţat atât de mult marile ecrane cum s-a întâmplat în cazul Star Trek.

             

            De când a apărut serialul în 1966, aventurile spaţiale regizate de Gene Rodenberry au dat naştere la un univers în continuă expansiune de serii şi la nu mai puţin de trei francize cinematografice separate.

             

             

            Două dintre ele îşi trag rădăcinile direct de la sursă şi sunt foarte dramatice calitativ vorbind. Cu siguranţă ies în evidenţă, cu toate astea sunt depăşite de pelicula din 1982: Star Trek II: The Wrath of Khan şi de franciza creată de J.J. Abrams în 2009, Star Trek.

             

            Wrath of Khan este probabil cel mai iubit film din universul cinematografic Star Trek, şi poate că una din cele mai bune continuări făcute vreodată. Filmul a fost plin de umor, traume personale intrigante şi spectacole spaţiale electrifiante.

             

            Din categoria cele mai proaste - Entourage/Anturaj(2015)

             


             

            Dacă producătorii seriei originale de pe HBO, Entourage, ar fi trebuit să înveţe un singur lucru din episodul 96 al serialului, este că, uneori, trebuie să ştii când să renunţi. Asta a fost, de fapt, tema principală a serialului despre cum un actor necunoscut urcă spre celebritate.

             

            Poate din aceeaşi intenţie de a face glume pe seama orgoliului hollywoodian, dar mai degrabă cu gândul la încă o zi de salariu, echipa Entourage pur şi simplu nu a rezistat tentaţiei de a reuni gaşca pentru o nouă producţie.

             

            Ce au livrat, însă, creatorii, a fost una din cele mai neruşinate şi egoiste adaptări cinematografice din istorie a unui serial – un film atât de absurd, de egocentric şi de copilăresc încât să depăşească parodia de sine şi să ajungă pe un tărâm al vanităţii pe care Entourage a promovat-o fără scrupule pe micile ecrane.

             

            Sursa: looper.com

            Comenteaza Subiectul
            Numele tau Email-ul tau Comentariul tau Introdu codul alaturat

            Toate campurile sunt obligatorii.
            Adresa ta de e-mail nu va aparea pe site

            Comentariile Utilizatorilor