15 aprilie 2019, Autor: AMugglesReview
            Camera Secreta
            Articolele cele mai citite
            Aboneaza-te la Newsletter

Autori Filmsi
            Am gasit Pentru tine

Pe cine chemi să îți producă un serial bazat pe benzi desenate pentru a avea succes? Ei bine, creatorii „Deadly Class”, Miles Orion Feldsott și Rick Remender, au avut o idee bună și i-au angajat drept executive producers pe frații si regizorii celui mai de succes film cu supereroi al anului 2018, „Avengers: Infinity War”, Anthony și Joe Russo.

Inițial, „Deadly Class” a fost o serie de benzi desenate aparută destul de recent, în 2014, scrisă de Rick Remender și ilustrată  de Wesley Craig, însă, după succesul serialelor de genul (atât cele de la DC cum ar fi  „Arrow” sau „The Flash”, cât și cele Marvel, „Daredevil” sau „The Punisher”), de ce să nu avem parte de o transpunere pe micile ecrane? În acest mod a luat naștere show-ul de 10 episoade cu același nume și cam aceeași poveste, produs de Sony Pictures Television, Universal Cable Production și adus în România de către HBO.

marcus

Cum am precizat și înainte, atât serialul, cât și benzile desenate prezintă o acțiune similară și îl au în prim plan pe orfanul Marcus Lopez (Benjamin Wadsworth) care trăiește o viață plină de stres și batjocură la un internat ce pare mai mult a centru de corecție pentru delicvenți, fapt ce duce la degradarea lui mintală. Dezamăgit de lumea în care trăiește, dar mai ales de președintele Statelor Unite ale Americii, din cauza căruia consideră că au murit părinții lui, el comite un incendiu ce se soldează cu numeroase victime din rândul copiilor orfani. La vârsta adolescenței un bărbat misterios, Master Lin (Benedict Wong, pe care îl cunoaștem ca simpaticul asistent al lui Dr. Strange), îl recrutează pe tânărul care ajunsese să trăiască pe străzi și îl cazează și educă la școala al cărei director este, King’s Dominion Atelier of the Deadly Arts. După cum îi spune și numele, nu este o simplă unitate de învățământ, iar aici se află tineri din toate mediile sociale (de la copii de bani gata, la așa-zișii „țărănoi” și până la urmașii clanului Yakuza), pe scurt: unii dintre cei mai buni tineri asasini ce sunt obligați să le calce pe urme părinților. Crezând că Marcus este unul dintre aceștia, Lin îl ia sub aripa lui și o obligă pe una dintre cele mai bune eleve, Saya Kuroki (Lana Condor), să îl protejeze și să îl instruiască în arta asasinării.

lana

Deși nu pare, povestea este una din genul „coming of age”, pe românește-de inițiere în viață, ce îi urmărește pe Marcus și pe prietenii lui cum se străduiesc să devină asasinii perfecți pentru a nu fi omorâți, să ascundă secrete față de superiorii lor, dar, mai ales, să își trăiască viața de adolescenți în ciuda stricteții de la King’s Dominion. Ei au parte de numeroase aventuri amoroase și petreceri, dezamăgiri în dragoste sau din partea prietenilor, dar trec mereu peste ele. Aparența show-ului se modifică odată cu jumătatea sezonului, adică episodul 5-„Saudade”, în care elevii-asasini își arată în sfărșit abilitățile mortale în afara liceului...deși nu ar fi trebuit. Pregătiți-vă să trăiți o experiență vizuală aparte în faimosul „Las Vegas”, dintr-o cu totul altă perspectivă, și aceea a unui Marcus (a.k.a The LSD King, așa cum s-a autoproclamat în acest episod) drogat și fără capacitatea de a avea o gândire obișnuită. Pentru a induce mai mult suspans, episodul începe cu tânărul fiind audiat de către un polițist, având ceea ce pare sânge pe mână, deși aceasta este doar o halucinație. Așadar, se revine la prezentul serialului cu cei 5 noi amici (Marcus, Saya, Maria, Willie și Billy), fiecare cu propriile abilități și trecuturi sumbre, îmbarcați înspre Las Vegas, acolo unde aveau de gând să îl omoare pe tatăl lui Billy, un bărbat violent cu datorii la mafie ce își neglijează familia. Fiind adolescenți, pe drum ei nu refuză nicio tentație, așa că undeva pe la jumătatea călătoriei aceasta devine din punct de vedere vizual o adevărată fantezie, cu o multitudine de culori și forme ce iau locul împrejurimilor. Însă, cum escapada lor este descoperită de cine nu trebuia, unul dintre asasini este nevoit să recurgă la omor, iar ceea ce accentuează și mai mult situația este apariția fostului coleg abuziv al lui Marcus, Chester „Fuckface” Wilson, pe care protagonistul îl considera a fi mort.

deadly class

De aici înainte, serialul prezintă toate aspectele la care te așteptai din partea unei ecranizări a unei benzi desenate: un villain ce se consideră „neînțeles” și născut din răutatea societății și un grup de persoane cu abilități deosebite, gata să îl înfrunte. Nu le este nici greu, dar nici ușor, însă ceea ce consider a fi factorul cel mai dificil este vârsta lor fragedă. Cei cinci tovarăși sunt prinși la o vârstă a descoperirii și, din cauza calităților lor de tineri asasini, sunt nevoiți să se maturizeze mult mai devreme, însă nu lipsesc momente specifice filmelor sau serialelor adolescentine, cum ar fi certurile pentru băieți sau pentru fete. Ce face show-ul să aducă și mai mult a comic-book sunt flashback-urile animate, destul de gore pentru gustul meu, ce creează un efect de opoziție. Deși de obicei animațiile sunt asociate cu copiii, personajele își prezintă trecutul tragic și marcant ce le-a oferit titlul de asasini în cadrul King’s Dominion, dar care i-au făcut să își piardă familia sau statutul de „simpli adolescenți”.

Chiar dacă toate cele 10 episoade ale primului sezon, dar și benzile desenate, se axează pe povestea și viața lui Marcus, celelalte personaje nu sunt neglijate deloc. Aproape toate au momentele lor de strălucire și ne este prezentată povestea lor adevărată, viața dinainte de King’s Dominion. Cu toate acestea, Saya este un personaj ajutător în formarea lui Marcus. Până la urmă, ea este cea care îl motivează să se alăture școlii, ea îl instruiește și era de așteptat să câștige un loc aparte în inima lui Marcus, deși el nu arată acest lucru.

lana

Pentru Lana Condor, actrița care o interpretează pe Saya, acesta a fost următorul mare proiect la care ia parte după celebra dramă romantică „To All the Boys I’ve Loved Before”, distribuită de Netflix. De la simpatica Lara Jean, adolescenta invizibilă și timidă, Lana are parte de o transformare totală. Saya face parte din unul dintre cele mai influente grupuri ale școlii, clanul Yakuza, toată lumea știe totul despre ea, este neînfricată și are un look edgy tipic de „fată rea” din anii 80. Însă, în spatele acestei măști de tânără independentă se ascunde o simplă fetiță, forțată încă de la vârste fragede să continue tradiția familiei notorii de asasini, interiorizată și destul de timidă pe alocuri, deși nu vi s-ar părea. Personajul Saya a ajutat-o foarte mult din punct de vedere emoțional pe Lana Condor, mărturisind că fară ajutorul noilor colegi de platou, dar și a serialului în primul rând, nu ar fi reușit să depășească faima bruscă a filmului ei anterior.

toti

Ce pot spune ca o concluzie? „Deadly Class” este un serial pentru cei cu stomacul tare, care nu încep să plângă atunci când văd o picătură de sânge curgând, și care încă mai apreciază cultura anilor 80. Cu numeroasele scene de luptă, mai ales în slow-motion (unele chiar îmi amintesc de stilul lui Tarantino), personajele rotunde ce te fac din primele momente să le îndrăgești, dar și acțiunea ce te ține într-un continuu suspans, cele 10 episoade vă așteaptă oricând pe platforma HBO Go. Mai mult de atât, fiți cu ochii în patru, deoarece, deși nimic nu este sigur încă, serialul are o cerere mare din partea fanilor de a fi reînnoit cu un al doilea sezon.

Trailer

Comenteaza Subiectul
            Numele tau Email-ul tau Comentariul tau Introdu codul alaturat