8 martie 2019, Autor: AMugglesReview
            Camera Secreta
            Articolele cele mai citite
            Aboneaza-te la Newsletter

Autori Filmsi
            Am gasit Pentru tine

Dacă faci parte din rândul cinefililor sau pur și simplu ai fost târât la recentul biopic „Bohemian Rhapsody”  și ai devenit peste noapte cel mai mare fan al lui Rami Malek, te anunț că el exista și înainte, apărând în filme precum „Papillon” (2017) sau „Night at the Museum: Secret of the Tomb” (2014), dar multă lume îl cunoaște drept „Mr Robot” din serialul thriller-dramă cu același nume.

Pentru persoana care este creditată ca scriitor pentru majoritatea episoadelor, Sam Esmail, lumea hacker-ilor a fost mereu o pasiune și își dorea de mai bine de 15 ani să creeze un film pe această temă. Însă, având mult prea multe idei, s-a hotărât să readapteze scenariul și așa a luat naștere nu filmul, ci serialul „Mr. Robot”. Esmail a folosit informații de la hackeri adevărați pentru acuratețea cât mai mare a  faptelor, dar s-a inspirat și dintr-o grupare, „Arab Spring”, care, fiind nemulțumită de societatea din zilele noastre, folosește mediul online pentru a aduce o schimbare în lume. Ca să fie sigur că scenariul său o să aibă parte de o ecranizare, el a dus script-ul  către compania americană „Anonymous Content”, iar mai târziu „USA Network” a lansat serialul.

Cum doar primul episod a avut parte de un succes nemaiașteptat chiar înainte de lansarea pe micile ecrane, „Mr. Robot” a fost reînnoit pentru un al doilea sezon imediat, iar în 2019 ne așteptăm la al patrulea (și ultimul) sezon.  Am conturat faptul că succesul era neașteptat, deoarece până în acel moment Sam Esmail nu mai lucrase la un proiect la fel de mare. De aceea, el s-a hotărât și la o acțiune relativ restrânsă în numărul de episoade/sezoane, comparativ cu alte seriale atât de cunoscute, știind mereu că „Mr. Robot” se va termina undeva după 3 sau 4 sezoane. Prin 2018 preciza că mereu a crezut că show-ul va fi o ecranizare micuță, dar în ultima vreme a devenit mult mai mult de atât ("When I first created the world of Mr. Robot, I thought it would be a niche television series with a small, cult following. Over the past three years, it has become so much more, and I am continually humbled by the show’s recognition and by the amazing cast and crew that work tirelessly to help bring my vision to life").

Primul episod a debutat pe 24 iunie 2015, iar cel dintâi sezon a fost considerat la acea vreme ca cel mai discutat în Statele Unite ale Americii. În cele aproximativ 62 de minute ale episodului ne este prezentat în special personajul principal, Elliot Alderson, pe timp de zi un simplu angajat introvert și nedornic de integrare al unei corporații intitulate Allsafe, ce nu își arată niciodată nivelul maxim al capacităților sale intelectuale, iar pe timp de noapte un justițiar ce hack-uiește infractorii (și nu numai) pentru a face dreptate în lume. Însă, intențiile sale de binefacere sunt dorite și de alți semeni de-ai lui, astfel încât este recrutat de misteriosul Mr. Robot (personaj ce apare de nicăieri, fără a spune prea multe despre personalitatea sa) și de aliații săi, niște informaticieni adunați din toate mediile posibile. Împreună urmează să formeze „fsociety”, o organizație secretă ce ajunge să îl pună pe Elliot la încercare: să distrugă, sau nu, compania Ecorp (aka Evil Corp) pe care job-ul îl cam obliga să o protejeze, și care pornește o întreagă conspirație împotriva „celor de sus”, oamenii plini de putere, bani, relații și...secrete ce le pot distruge reputația.

Cum acest sezon a fost plin de surprize, întorsături de situații sau momente în care te întrebai „ok...ce s-a întâmplat?”, nici criticii nu l-au lăsat mai prejos și au apreciat atât scenariul serialului, cât și jocul actorilor, adică al cuplului Rami Malek- Christian Slater (Elliot- Mr. Robot) în mod special. Nu este ușor pentru niciun actor să aducă pe ecrane orice tip de personaj, deoarece înseamnă abordarea unei noi personalități, însă în acest serial este prezentă o abordare aparte: doi actori diferiți (Malek- Slater) ce joacă personalități multiple (Elliot- Mr. Robot) ale aceluiași caracter. Însă, dacă nu ai o minte iscusită, de abia în sezonul al treilea aflăm cu certitudine ceea ce probabil că mai toți bănuiam: Elliot nu locuiește singur în propriul său corp. Deși da, în 98% din cazuri Mr. Robot, agresivitatea pe care nu o arată niciodată tânărul la suprafață, combinată cu inteligența sa și imaginea răposatului său tată, este portretizat de către Slater,  Malek are de a face cu greul, deoarece există oscilații majore între băiatul cuminte- introvertul dornic de iubire, cu un trecut emoționant- și atitudinea sa de reformator-răzbunător, alta decât Dl. Robot. Cum am precizat și mai înainte, cele mai înalte și prestigioase ceremonii de premii în ceea ce privește   micul ecran (Writers Guild of America, Screen Actors Guild Awards, Primetime emmy Awards sau Golden Globes USA) le-au oferit nu numai nominalizări, ci și câștiguri, atât celor doi actori principali, cât și întregului cast.

În urma câștigurilor, dar și a succesului de care „Mr. Robot” s-a bucurat (și încă o mai face),creatorul Sam Esmail ne-a surprins cu un al doilea sezon ce pare *puțin* mai normal....până ne dovedește contrariul. Nu sunt sigură care este cauza, probabil confuzia, dar cele mai multe persoane cu care am vorbit despre „Mr. Robot” au declarat că au încheiat vizionarea odată cu cel de-al doilea sezon. La aproximativ un an de la debut, „Domnul Robot” se întoarce, de data aceasta mult mai echilibrat, mai sigur de sine și calculat, cu un regim strict de care se ține, un jurnal în care își notează fiecare „off” și cu dorința arzătoare de a renunța la așa-zisa prietenie cu cel de-al doilea el ce trăiește în corpul lui. În timpul acesta, Darlene (asociată de la fsociety și aparent sora lui mai mică) ajunge să conducă fsociety, continuând ideile conspirative și nihiliste (dacă este cuvântul potrivit) ale fratelui ei, cu o putere de convingere și o nebunie mult mai mari. Cum acest scenariu de basm se încheie brusc pe la jumătatea sezonului printr-un episod jumătate comedie clișeică, în antiteză cu tonul dark și serios al seriei, ne este reintrodusă continuarea planului organizației fsociety ce acum a reușit să se infiltreze în interiorul „Evil Corp” printr-o angajată- Angela Moss- prietena din copilărie a lui Elliot. Personajul Angela (interpretat de Portia Doubleday) are parte de o schimbare drastică în acest sezon: dacă la început dornică de a distruge compania ce odată a dus la moartea mamei ei, acum este de parte lor în cea mai mare pare, până la colaborarea cu fsociety.

Primul sezon al show-ului cu siguranță a fost despre împreunarea unor persoane cu interese comune, al doilea despre dificultățile pe care le întâmpină când sunt despărțite și ajungem la un al treilea care nu mai are legătură cu personajele neapărat, ci mai degrabă cu relația dintre Elliot și..... el însuși. Da, ne este revelat faptul că Elliot și Mr. Robot sunt una și aceeași persoană, cum am mai precizat și înainte, iar cele 10 episoade se bazează de data aceasta pe importanța unor decizii, dar mai ales consecințele și regretul ce urmează (fun fact: fiecare episod este denumit sub forma unui fișier, ex „eps1.0_hellofriend.mo”, în afară de ultimul din sezonul 3). Elliot nu este urmărit numai de umbra „fratelui” său nevrut, ci și de efectele pe care dorințele sale din trecut, acum devenite realitate, le-au cauzat. Chiar dacă fsociety, în asociație cu o altă asemenea grupare,The Dark Army, reușesc să distrugă „Evil Corp” cât de cât, el nu este mulțumit de modul în care s-a ajuns la aceasta: nenumărate vieți au trebuit să moară, clădiri prăbușite, oameni inofensivi au fost învinuiți de atacurile cibernetice (și nu numai). Ce este interesant este faptul că există numeroase referințe asupra filmului „Back tu the Future” ce pun în valoare regretul pe care Elliot îl resimte. Ei bine, orice decizie cere sacrificii pe care trebuie să ți le asumi, iar noi, fanii, mai avem de așteptat până la apariția următorului sezon ca să vedem ultimele relații cauză-efect la care Eliiot și asociații lui vor participa.

Deși am lăudat peste poate cuplul Rami Malek-Christian Slater, în ceea ce mă privește, alt actor, sau, mai bine zis, actriță, merită o mențiune deosebită, iar aceasta este Carly Chaikin, care o interpretează pe Darlene Alderson. Mereu am fost atrasă de acest tip de personaje feminine, badass, dar provocatoare, îndrăznețe și capabile de a risca în orice moment, probabil pentru că eu nu mă pot descrie folosind aceste cuvinte. Așadar, m-am îndrăgostit de Darlene încă din primul moment în care a apărut în serial, fumând o țigară și purtând cea mai faină pereche de ochelari de soare în formă de inimioară. De atunci, în decursul a 3 sezoane, am descoperit o Darlene diferită ce nu m-a dezamăgit nicodată: de la fata hipster-rebelă din primele episoade, la un adevărat lider,iar mai apoi la un fel de fetiță la fel de îndrăzneață, dar care este pusă în fața unor situații dificile ce necesită să mai lași garda jos în fața superiorilor. Cum a mărturisit chiar Chaikin, ea a încercat în decursul episodelor să păstreze aceeași atitudine a personajului (aceea de „fuck off everything”), dar la un moment dat creatorul, Sam Esmail, i-a spus că Darlene trece printr-o schimbare și trebuie să se adapteze noului mediu în care personajul se găsește. Dar, în ceea ce privește viața ei reală, rolul de hackeriță nu a ajuta-o neapărat să înțeleagă mai bine lumea hackerilor, deoarece el prezintă mai mult cele mai extreme cazuri (a.k.a. worst case scenarios), iar evenimentele au făcut-o din ce în ce mai paranoică în legătură cu lumea în care trăim. Social media a devenit pentru Chaikin atât cel mai bun lucru inventat, cât și cel mai periculor, iar cea mai mare ignoranță din parte oamenilor i s-a părut fenomenul „Pokemon Go”, prin care oamenii și-au dat numeroase informații personale.

Prin urmare, sfatul meu este să nu vă feriți deloc de „Mr. Robot”, fiind o reprezentare mult prea realistă a lumii moderne cibernetice, și când spun asta nu mă refer la viața noastră, cei ce folosesc device-urile ca pe niște „jucării”. În cazul în care te întrebi ce se află în spatele unui hacker, cât poate dăuna un simplu click și ce poți îndura când îți folosești inteligența împotriva marilor puteri, nu ezitați să îi acordați o șansă. Cu toate acestea, trebuie să aveți nervii tari și răbdarea pusă la punct, ritmul evenimentelor fiind foarte lent și punându-se accent mai mult pe starea interioară, pe caractere și fapte și efect, decât pe acțiunea propriu zisă. Din păcate, show-ul nu este distribuit în mod direct de către cei de la Netflix, deoarece USA Network are un contract cu Hulu, însă este disponibil prin Netflix DVD. Până atunci, „Mr Robot” se află și pe alte platforme precum Amazon, iTunes sau Google Play.

Comenteaza Subiectul
            Numele tau Email-ul tau Comentariul tau Introdu codul alaturat