Home » Camera secreta » TOP 10 filme pentru adolescenţi de văzut în 2018

• #biografice
            • #Cronica
            • #esteHorror
            • #interviu
            • #ZonaCopiilor

Anul 2018 ne face cunoştinţă cu actori tineri talentaţi, ne sedimentează prieteniile cu copiii descoperiţi în urmă cu ceva vreme, deveniţi etalon pentru generaţia lor şi ne bucură cu filme decente pentru adolescenţi, dintre care, vreo 10 chiar vorbesc despre lucruri care contează şi, cel puţin din trailer, nu par distracţii inutile sau reţete de cocteil.

1. “Midnight Sun” (“Sub soarele nopții”)

Eroina filmului “Midnight Sun” , care-a intrat pe 20 aprilie în cinematografele româneşti, e un exemplu de voinţă: luptă pentru prima ei dragoste, deşi e în pericol – are o boală rară care nu-i permite expunerea la lumina soarelui. Bella Thorne şi-a câştigat la 20 de ani alte mii de simpatizanţi pentru rolul adolescentei de 17 ani Katie Price, amorezată de Charlie (Patrick Schwarzenegger, 24 de ani, fiul lui Arnold Schwarzenegger). Şi asta deşi filmul inspirat de o peliculă japoneză le aminteşte tuturor mai degrabă de “Everything, Everything” lansat anul trecut. VEZI TRAILER AICI

2.“Love, Simon” (“Cu drag, Simon”)

“Love, Simon” aduce pe marele ecran (pe 22 iunie în România) povestea romanului “Simon vs. the Homo Sapiens Agenda” de Becky Albertalli în care un adolescent de 16 ani pe nume Simon vrea musai să-şi împlinească visul de-a juca într-un spectacol muzical şi se vede nevoit să-şi protejeze imaginea şi să nu divulge nimănui că e gay până nu se simte pregătit. Adică e dispus să ajute un coleg şantajist să cucerească o fată pe care acesta o place, altfel acela e hotărât să-l expună în faţa tuturor. La 5 ani de la minunatul “The Kings of Summer”, Nick Robinson care-a împlinit recent 23 de ani, rupe gura târgului cu un un rol pentru care a primit laude din toate părţile şi a stârnit isterii prin revistele pentru adolescenţi. Aici îi are alături pe Katherine Langford, Jennifer Garner, Josh Duhamel. Pentru antrenament, îl puteţi revedea in filmul „Everything, Everything”/„Absolut tot” ecranizarea bestseller-ului ononim semnat de Nicola Yoon, în care joacă rolul unui adolescent superb, îndrăgostit de Maddy, fata din vecini, care suferă de o boală rară ce nu-i permite să trăiască în afara mediului prozejat al casei sale.

3. "The House of Tomorrow"

La 21 de ani, britanicul Asa Butterfield e unul din cei mai apreciaţi actori ai generaţiei lui. A crescut sub ochii noştri de la “Merlin”, “The Boy in the Striped Pajamas”, “Hugo”, “Ender's Game”, “A Brilliant Young Mind”, “10,000 Saints” şi “Miss Peregrine's Home for Peculiar Children” şi a tot arătat că e gata de roluri mari. În acest film care a intrat recent în cinematografele americane, e adolescentul Sebastian Prendergast, care locuieşte cu bunica lui obsedată de scrierile lui R. Buckminster Fuller (futurist, arhitect şi inventator celebru) pe care-l consider un geniu ignorant. Ajunge aşadar să o ajute să prganizeze tuturi ghidate şi să creadă că poate conduce o revoluţie social fulleriană, până în momentul în care boala acesteia şi noua prietenie pe care o dezvoltă cu un tip din liceu care-l introduce în cultura punk îi dau planurile peste cap şi-l face să devină parte dintr-o trupă... Cel puţin asta e premisa debutului literar a lui Peter Bognanni care stă la baza acestui film. Asa îl are ca partener de nădejde pe americanul de 21 ani Alex Wolff (“Divorce”, “In Treatment”, “Jumanji: Welcome to the Jungle”, “Coming Through the Rye”, “HairBrained”).

Din distribuţie mai fac parte Nick Offerman, Ellen Burstyn, Fred Armisen, Maude Apatow (fiica de 21 de ani a lui Judd Apatow).

4. "Hot Summer NightS"

"Hot Summer Nights" e un debut aperciat de critici după premiera la South by Southwest anul trecut, care se lansează în cinematografele americane pe 27 iulie. Prim-solist în partitura scrisă de tânărul Elijah Bynum, care a şi regizat filmul, i-a revenit lui Timothée Chalamet (“Lady Bird”, “Call Me By Your Name”, “Interstellar”), care la 23 de ani, joacă rolul unui tip cu vreo 6 ani mai tânăr. Povestea ne întoarce în timp în vara lui 1991, când adolescentul Daniel e nevoit să-şi petreaca vara cu mătuşa lui în Cape Cod, după ce mama lui a rămas văduvă. Vrea şi el să-şi facă prieteni şi se anturează cu un dealer de droguri de prin zonă, şmecheraşul cartierului pe nume Hunter Strawberry (Alex Roe – “The 5th Wave”, “Siren”), să facă mai mulţi bani de cheltuit cu fetele pe plajă. Cu mai mare încredere în el, Daniel îi face curte frumoasei McKayla (Maika Monroe – “Bokeh”, “Independence Day: Resurgence “, “It Follows”, “I'm Not Here”), sora mai mică a noului său prieten. Superbi actori, faină muzică (mai ales de prin anii 60 şi 70), scenariu ok, de pus pe listă. VEZI TRAILER AICI

5. "Eight Grade"

Unul din cele mai așteptate filme cu și pentru adolescenți, "Eight Grade", regizat de comicul Bo Burnham, se lansează pe 13 iulie 2018, cu o actriță extrem de versatilă, simpatică și isteață în rolul principal - Elsie Fisher („Despicable Me 2”, „Despicable Me”, „Training Wheels”, „Masha and the Bear”).

La Sundance a primit aplauze pentru felul în care a adus pe marele ecran dramele unei adolescente timide, care vrea să-și facă prieteni, să aibă fani pe canalul de YouTube unde-și găsește curajul de a spune lucrurilor pe nume, luptând în felul ăsta cu singurătatea și dezinteresul altora față de ea, mereu ignorată la școală, și cu greu consolată de tatăl care o crește singur.

6. "I Kill Giants"

„I Kill Giants”, povestea creativei și sensibilei Barbara Thorson care-și trăiește fantezia în care se luptă cu monștrii, purtând o coroniţă cu urechi de iepuraş, spre disperarea celor din jur care n-o înțeleg, trece de la roman grafic la marele ecran cu ajutorul regizorului danez Anders Walter, și actrița Madison Wolfe (16 ani – „The Campaign”, „On the Road”, „Zoo”), alături de colegele ei vedete, Zoe Saldana și Imogen Poots.

A avut premiera americană la finalul lunii martie, impresionând cu scriitura empatică și prestațiile actoricești, cucerind criticii cu sinceritatea și delicatețea lui și peisaje senzaționale care taie respirația. VEZI TRAILER AICI

7. "Perfect"

Garrett Wareing, model și actor cu numeroase campanii și premii la activ, joacă în filmul „Perfect”, lansat pe 11 martie în SUA, rolul unui adolescent pe care maică-sa (Abbie Cornish) îl vrea perfect, așa că îl internează într-un soi de spital în care se utilizează cele mai noi descoperiri în materie de inginerie genetică, pentru a-i transforma corpul și mintea. Acolo se amorezează de o superbitate de fată (Courtney Eaton, 22 de ani, din „Gods of Egypt”, „Mad Man: Fury Road”) și asta întoarce toate planurile pe dos, mai ales lumea lui interioară, obsedată de perfecțiune, care vine cu un cost la care nu se aștepta. Filmul regizat de Eddie Alcazar are parte de muzica lui Flying Lotus și a fost produs de Steven Soderbergh.
            VEZI TRAILER AICI

8. "Every Day"

Adaptare după romanul omonim al lui David Levithan, "Every Day" spune povestea captivantă a lui A, care se trezește zilnic ocupând un alt corp – gazdă, păstrând atât amintirile personale, cât și pe cele ale persoanei pe care o locuiește. Doar că A ajunge în corpul lui Justin și se amorezează de iubita acestuia, Rhiannon, căreia îi și dezvăluie adevărul, situație urmată de o serie întreagă de întâmplări care o pun pe aceasta în postura de a căuta inimaginabile resurse pentru a încerca să păstreze relația cu A, care tot trece dintr-un corp în altul. Veți face cunoștință cu superbele Angourie Rice (17 ani – „ Spider-Man: Homecoming”, „The Beguiled”) și Jeni Ross („Stage Fright”, „Lost & Found Music Studios”, „Titans”), vă veți reîntâlni cu Justice Smith (23 de ani – „Paper Towns”, „The Get Down”, „Jurassic World: Fallen Kingdom”) și Lucas Jade Zumann (18 ani – „ Anne with an E”, „20th Century Women” , „Thrill Ride”) și mulți alți puști frumoși și talentați (Charles Vandervaart, Karena Evans, Colin Ford) alături de veteranii Maria Bello și Michael Cram.  VEZI TRAILER AICI

9. "Please Stand By"

„Please Stand By”, regizat de polonezul Ben Lewin, a avut premiera americană pe 26 ianuarie 2018. Spune povestea unei tinere cu autism care face tot ce poate să ajungă la o competiție de scenarii dedicate universului „Star Trek” de care e obsedată. Wendy (celebra Dakota Fanning) fuge de-acasă împreună cu câinele ei Pete și trece printr-o mulțime de aventuri pe drum, în timp ce îngrijitoarea ei Scottie și sora ei mai mare, Audrey, sunt pe urmele ei. Din distribuție fac parte Toni Collette, Alice Eve, River Alexander, Marla Gibbs, Michael Stahl-David. VEZI TRAILER AICI

10. "Don't Talk to Irene"

„Don't Talk to Irene” („Nu vorbi cu Irene!”) a fost lansat în SUA anul trecut prin octombrie și a introdus-o lumii pe carismatica Irene, cea mai grasă fată din liceul ei, care nu visează decât să fie majoretă, dar nu reușește cu niciun chip să intre în echipă. Așa că, după ce e supendată de la școală, organizează la un azil de bătrâni, unde e nevoită să voluntarieze, un concurs de dans unde antrenează pe toată lumea.

E primul rol într-un lungmetraj pentru adolescenta Michelle McLeod, care s-a distrat nevoie mare la filmări. Dacă vă era dor de Geena Davis, o regăsiți în distribuție. VEZI TRAILER AICI

BONUS DE RELAXARE TOTALĂ:

"Flower"

E adorabilă Zoey Deutch (26 de ani - „Before I Fall”, „Dirty Grandpa”, „Vampire Academy”) alături de Kathryn Hahn și Adam Scott în „Flower”, dar filmul despre adolescenta de 17 ani Erica Vandross care face tot felul de prostii teribiliste după ce tatăl intră la închisoare, iar ea leagă o prietenie îndrăzneață cu fiul noului iubit al mamei, n-a avut parte de cronici prea bune, în afara prestațiilor actoricești de excepție. Zoey are forța și carisma, nu doar look-ul lui Ellen Page și va avea sigur multe de arătat în cinema de acum încolo. Momentan, o puteți descoperi în această comedioară curajoasă.