13 martie 2019, Autor: AMugglesReview
            Camera Secreta
            Articolele cele mai citite
            Aboneaza-te la Newsletter

Autori Filmsi
            Am gasit Pentru tine

Probabil că vă întrebați cum de Poe Dameron (Oscar Isaac), pilotul frumușel din cele mai noi filme ale seriei „Star Wars”, a ajuns să conducă un jaf asupra unui șef de cartel dintr-o zonă puțin populată din America de Sud. Ei bine, alături de Ben Affleck, Charlie Hunnam, Pedro Pascal și Garrett Hedlund, Isaac joacă în cea mai nouă producție marca Netflix, intitulată „Triple Frontier”, un heist-army-action movie, dar cu multe înțelesuri ascunse la care fiecare dintre noi ar trebui să se gândească atunci când vine vorba de cei ce ne protejează țara.

affleck

Regizat de J. C. Chandor, scenariul a fost realizat în colaborare cu Mark Boal (câștigător a două premii Oscar în anul 2010 pentru lungmetrajul „The Hurt Locker”) după o poveste scrisă de acesta din urmă, însă filmul a avut parte de multe schimbări în decursul anilor în ceea ce constă cast-ul și studioul de producție. Negocierile și zvonurile legate de producerea filmului au început încă din 2010, atunci când printre  numele fruntașe ale distribuției se aflau binecunoscuții Tom Hanks și Johnny Depp, ecranizarea urmând a fi realizată cu ajutorul studioului Paramount Pictures. Până în 2017 când Netflix a preluat conducerea întregii producții, Channing Tatum, Tom Hardy, Mahershala Ali sau Casey Affleck au fost doar câteva dintre numele care au avut discuții mai mult sau mai puțin serioase în legătură cu participarea la acest proiect. Până la urmă, regizorul și producătorii s-au rezumat la niște actori populari în momentul acesta, cinci bărbați bine făcuți ce se potrivesc mănușă cu rolul pe care îl joacă fiecare în parte.

triple

Inițial intitulat „Sleeping Dogs” (accentuând faptul că personajele principale sunt foști soldați, acum reduși la tăcere din activitatea militară, fiecare având alt drum în viață până la grandioasa reuniune), „Triple Frontier” nu se rezumă la a fi o combinație între „The Expendables” și „Now You See Me” (action, respectiv heist movie), ci pune în valoare respectul pe care fiecare dintre noi ar trebui să îl acorde soldaților ce îsi riscă viața pe fronturile de luptă. Filmul începe așa cum te-ai fi așteptat: în timp ce pe fundal se aude hit-ul trupei Metallica „For Whom The Bell Tolls”, unul dintre personajele principale, agentul Santiago 'Pope' Garcia (Oscar Isaac) se află într-o misiune ce ne prezintă deja obiectivul filmului: prinderea lui Gabriel Martin Lorea, un șef de cartel pe care îl vânează de ceva vreme. Prima jumătate de oră constă în strângerea „trupei de șoc” sau mai bine zis convingerea foștilor soldați ce acum își trăiesc viețile în afara stagiului militar. Deși pe 3 dintre ei, anume pe William 'Ironhead' Miller (Charlie Hunnam), pe Francisco 'Catfish' Morales (Pedro Pascal) și pe Ben Miller (Garrett Hedlund) îi convinge destul de ușor, aceștia au o singură condiție de regrupare: ca Tom 'Redfly' Davis (Ben Affleck) să îi coordoneze. („If you can get Redfly, I’ll do it.  Besides, it’s always a little harder than you think it’s gonna be, right? Get the Captain, I’m in”- Ironhead în legătură cu recrutarea lui Redfly).

todos

Convinși de ceea ce urmează a face și gata echipați, cei cinci tovarăși se încumetă la primul raid asupra casei lui Lorea pentru a inspecta teritoriul, iar când ies din poziții, la o așa zisă seară a băieților în oraș, află că, de fapt, Pope avea alte planuri în minte față de ceea ce le propusese inițial. Dezamăgiți că au fost mințiți, dar cu mult curaj, ei se angajează într-un furt în genul lui Robin Hood, dar numai pe jumătate, deoarece furau de la cel *foarte* bogat și păstrau banii doar pentru ei și familile lor. Desigur că, făcând parte din trupele speciale, totul iese ca la carte, riscând puțin pe drum, dar pe la jumătatea filmului planurile lor nu mai ajung să fie așa cum și-au dorit, așa că încep să își pună întrebări în legătură cu încrederea reciprocă. Finalul ajunge să împace divergențele începute între ei, fiind mai satisfăcător pentru unii decât pentru alții. Cel mai bine poate fi rezumat tot printr-un citat al lui Ironhead, „We’ve got what we deserved”. În ciuda eforturilor și a sacrificiilor pe care le-au suportat pentru a-și îndeplini misiunea, la sfârșit niciunul dintre tovarăși nu ajunge să se simtă împlinit, așa cum o făceau odinioară în misiunile lor în care purtau steagul Statelor Unite pe umeri. Totodată, pentru a realiza o simetrie cu începutul, amicii de furt se vor despărți tot pe o melodie de la Metallica, „Orion”.

triple f

Cum am precizat și mai sus, producția oferită de Netflix nu este încă un film legat de agenții de la forțele speciale prin care pur și simplu își arată capacitățile fizice și cât de bine știu să tragă cu arma. De data aceasta, atât producătorii, cât și actorii, au adus pe ecrane o metaforă asupra lumii în care trăim. Deși îi respectăm și îi lăudăm pe soldații de pe front, odată ce li se termină angajamentul față de țara pe care o slujesc, ei devin oameni ca oricare alții, dar nu sunt spijiniți financiar suficient, astfel încât ei sunt dispuși să înfăptuiască și acte de ilegalitate. Producătorul Chuck Roven, considerat de Ben Affleck „the alpha male” pe parcursul întregii producții, a recunoscut că „Triple Frontier” încearcă (și chiar reușește) să ia filmele cu soldați și să le dea peste cap, iar protagonistul Ben Affleck consideră lungmetrajul în care jocă o parabolă despre ispită și lăcomie („This is not about telling a male story or masculinity, but a story rooted in the truth of the special forces”).

affleck 2

Cu toate acestea, esența filmului este înțeleasă și explicată cel mai bine de Charlie Hunnam, actorul de 38 de ani de origine britanică. Aducând un celebru proverb la normele actuale, „If you’re feeding people McDonald’s every day, all they’re going to want to eat is McDonald’s.”, Hunnam ilustrează faptul că odată ce înveți un om să facă ceva, nu îl poți dezobișnui de la acea activitate. Cum soldații sunt unii dintre noi, după o  viață întreagă plină de fapte eroice, chiar și cea mai mică șansă de a risca din nou, de a-și arăta adevăratele aptitudini le trezește spiritul de aventurieri (pe principiul „once you go black, you never go back”).

Deși am început vizionarea cu o părere preconcepută ce se dovedește a fi eronată în legătură cu „Triple Frontier”, probabil din cauza posterului destul de specific genului de film, deja după câteva scene mi-am dat seama că este ceva diferit la această peliculă. Să nu vă așteptați la multă acțiune sau lupte fără sfârșit, deși scenele de genul nu lipsesc, ci mai degrabă la momente de maximă tensiune între personaje, ce parcă te pun și pe tine pe gânduri: „Eu ce aș face în situația lor?”. Poate că ați crede că este un film „de băieți”, dar vă înșelați amarnic și sunt sigură că multe fete și femei îi vor corda o șansă, nu numai datorită cast-ului masculin.

Începând cu data de 13 martie, vă invit să vizionați pe platforma Netflix „Triple Frontier”, un film-metaforă destinat tuturor vârstelor, asta dacă v-ați săturat de veșnicele lungmetraje de acțiune ce se bazează în principal pe bătălii sângeroase, ignorând povestea personajelor.

Trailer

Comenteaza Subiectul
            Numele tau Email-ul tau Comentariul tau Introdu codul alaturat