Vrei la cinematograf?
        Filme
          Actori si regizori
            vezi toate rezultatele »

            CONTUL MEU

            Creeaza cont

            True Detective 3: season finale

            27 februarie 2019, Autor: Iosif Prodan
            Camera Secreta
            Articolele cele mai citite
            Aboneaza-te la Newsletter

            Aboneaza-te la newsletterul FilmSi pentru a primi pe e-mail stirile care te intereseaza.

            Abonarea s-a facut cu succes!
            Autori Filmsi
            Am gasit Pentru tine

            În timp ce Mahershala Ali cîștiga Oscar-ul pentru Cel mai bun actor într-un rol secundar cu Green Book (care a și luat trofeul pentru Cel mai bun Film), pe HBO se încheia cel de-al treilea sezon din True Detective, unde același Mahershala Ali (în rolul lui Wayne Hays) reușește să rezolve misterul dispariției unei fete, 35 ani mai tîrziu.

             

            Cu un plot extrem de similar cu cel din primul sezon (rămas în memoria colectivă drept unul dintre cele mai bune sezoane al unul serial din ultimii ani), True Detective S3 nu a reușit - deși s-a chinuit - să egaleze performanța de acum 5 ani. Nu absența lui Matthew McConaughey sau Woody Harrelson a tras neapărat în jos această ediție, ci un scenariu prea puțin surprinzător, care respectă rețeta unui film cu detectivi pînă la un punct, după care lucrurile sînt atît de evidente, încît tot ce mai poți aștepta e doar finalul.

             

            Care final vine în urma unor discuții cu martori extrem de bătrîni, dar care-și aduc aminte precis ce și cum s-a întîmplat, și după ce toate obstacolele din ultimii 35 ani (procurorul șef, familia Hoyt etc) dispar, lăsînd drum liber celor doi detectivi aproape senili să rezolve cazul. Nimic misterios, nimic ieșit din comun, doar noroc chior (pun intended) și poate prea multă melodramă.

             


             

            Relația dintre Wayne Hays și soția lui, Amelia Reardon (Carmen Ejogo) - despre care nu știm cum a murit -, ocupă destul de mult spațiu înspre finalul serialului, trecînd prin certuri, împăcări, tensiuni și momente pasionale. Dar ceva nu se leagă în relația lor, ambii par să facă sacrificii pentru menținerea ei, pe parcursul anilor, dar nu se justifică relevanța tuturor detaliilor acestei povești în raport cu povestea centrală din True Detective S3.

             

            Dar nu doar în relația dintre Wayne și Amelia ceva pare să nu funcționeze, întreg sezonul are un ritm atît de greoi și cu un interes atît de scăzut pentru rezolvarea propriu-zisă a cazului încît pistele lansate în primele 2 episoade rămîn ne-urmărite, martorii sînt audiați fără mult succes iar povestea sezonului e mai degrabă o înregistrare, timp de 8 episoade, a tuturor fragmentărilor și blocajelor care au împiedicat rezolvarea cazului pentru 35 ani.

             

            Satisfacția unui spectator de a urmări un plot detectivist e menținută cu greu, în general evenimentele care au avut o intensitate ceva mai mare (shoot-out-ul din casa lui Woodard sau descoperirea pink room-ului de către tatăl celor doi copii - secvență care aduce a Twin Peaks) aveau să nu însemne nimic în economia poveștii. Marii responsabili pentru fapta din 1980, procurorul șef și Mr Hoyt, dispar pe parcurs și nu sînt trași la răspundere în vreun fel, în timp ce pionii (polițistul Harris, Junius, părinții copiilor) sînt omorîți și eliminați de pe tabla de joc.

             


             

            Ce aduce nou sezonul 3 în comparație cu primele două e jocul constant între cele trei (chiar patru, la un moment dat) paliere temporale (despre care vorbeam în primele episoade), structură narativă care nu are vreun efect în menținerea suspansului întru rezolvarea cazului (ne e destul de clar încă din prima parte a sezonului că, dacă dispariția fetei va fi cumva rezolvată, asta se poate întîmpla abia în palierul temporal #3), ci rotunjește personajul lui Wayne, în jurul căruia se învîrte totuși întreaga poveste.


            Deși îndelung așteptat, sezonul 3 din True Detective a fost poate chiar mai slab decît al doilea, impresia finală fiind că e doar o copie palidă a poveștii (pe care o și citează) cu McConaughey și Harrelson. Altfel, Mahershala Ali a făcut un rol bun, cu secvențe complicate și extrem de solicitante (cele 6 minute din primul episod, cînd e singur în pădure căutînd urmele copiilor dispăruți), dar care din păcate nu s-au transformat, per ansamblu, într-o poveste mișto și relatable.

            Comenteaza Subiectul
            Numele tau Email-ul tau Comentariul tau Introdu codul alaturat

            Toate campurile sunt obligatorii.
            Adresa ta de e-mail nu va aparea pe site

            Comentariile Utilizatorilor