Vrei la cinematograf?
        Filme
          Actori si regizori
            vezi toate rezultatele »

            CONTUL MEU

            Creeaza cont

            Un artist aproape de dezastru

            13 ianuarie 2018, Autor: Iosif Prodan
            Camera Secreta
            Bloguri Partenere
            Articolele cele mai citite
            Aboneaza-te la Newsletter

            Aboneaza-te la newsletterul FilmSi pentru a primi pe e-mail stirile care te intereseaza.

            Abonarea s-a facut cu succes!
            Articolele cele mai comentate
            Autori Filmsi
            Am gasit Pentru tine

            Impresia unui film slab, cu un parcurs narativ neconvingător și cu personaje ale căror acțiuni sunt departe de a fi realiste, vine poate și dintr-o anumită incapacitate a unui public străin de a înțelege fenomene “cult” locale. Căci ce altceva este The Room, filmul care stă la baza The Disaster Artist, dacă nu un fenomen local. Cum de altfel ar putea fi și Azucena (Mircea Mureșan, 2005) ca să rămânem în categoria comediilor involuntare.

             

            Greg și Tommy sunt doi actori amatori, care se întâlnesc la un atelier de actorie. Nici unul nu pare să fie foarte talentat, poate doar Tommy să simtă scena ceva mai bine. Dar cum nu aflăm foarte multe despre trecutul celor două personaje, nu ne rămâne decât să le privim evoluția din acțiunea filmului. Cei doi se revendică de la James Dean și încearcă să convingă artistic prin “emoția” pe care reușesc s-o transmită când joacă, singura problema fiind că nu joacă nicăieri. Visul american al celor care reușesc doar pentru că își doresc foarte mult ceva și fac tot ce le stă în putință ca să obțină succesul e întruchipat aici de doi nobodies.

             


             

            Dacă în La La Land problema resurselor (de bani și de timp) era un impediment cât se poate de realist și din care se nășteau atât frustrări cât și visele reușitei în cariera de actor, aici cele două hopuri sunt scurtcircuitate (prin banii lui Tommy despre care nimeni nu știe de unde îi are), lăsând personajele fără profunzimea unei lupte pentru succes, singura lor luptă fiind cu talentul și convingerea unui public - chestiuni care nu pot fi cumpărate. Când Greg și Tommy își dau seama că nu-i va selecta nimeni pentru vreun proiect, decid să își facă singuri un film. Finanțat de Tommy, evident.

             

            Cum primul act (în care cei doi se cunosc și decid să se mute la Hollywood) și începutul celui de-al doilea (în care Tommy începe filmările la The Room), nu duc nicăieri și sunt rareori amuzante (deși asta pare să-și propună filmul), plot-twist-ul, nejustificat narativ, vine când nu te mai așteptai să se întâmple ceva bun. Greg face rost de prima lui apariție într-un serial TV, dar asta se suprapune peste filmările la The Room. Greg nu doar că trebuie să aleagă între a-și începe cariera propriu-zisă și a continua proiectul început alături de prietenul lui, dar își pierde și prietena și foarte probabil își distruge reputația profesională, neprezentându-se la filmările de la serial. Alegerea pe care o face pare să fie justificată mai degrabă de necesitatea finalizării narațiunii din The Disaster Artist, narațiune ținută în viață doar de atașamentul dintre cei doi prieteni.

             

             

            Deși renunță la perspectiva unui statut profesional și social, în favoarea filmului lui Tommy, relația dintre cei doi se termină imediat după filmări și îi reîntâlnim abia la premiera filmului The Room. Care nu poate fi decât un fiasco, având în vedere lipsa calităților artistice ale lui Tommy. Another plot-twist și suntem aproape de final: deși e o dramă serioasă, cu trădări și sinucideri, The Room e validat ad-hoc de public ca o comedie, iar succesul neașteptat de care se bucură în final e genul de surâs al sorții tipic pentru un parcurs de vis american - “Niciodată să nu spui niciodată!”, “Succesul vine când te aștepți mai puțîn!” etc etc.

             

            Secvențele din final, însă, cu genericul care ne informează cu privire la personajul real și parcursul filmului The Room în cultura americană, oferă cheia de lectură care ne scoate din lejeritatea cu care am putea trece peste The Disaster Artist. Legăturile narative superficiale de pe parcursul filmului sunt o trimitere subtilă la candoarea cu care Tommy își gândește propriul film, iar lipsa de profunzime a personajului, precum și relațiile sociale pe care e (in)capabil să le dezvolte sunt de asemenea “inspirate dintr-o poveste reală”.

             


            Comenteaza Subiectul
            Numele tau Email-ul tau Comentariul tau Introdu codul alaturat

            Toate campurile sunt obligatorii.
            Adresa ta de e-mail nu va aparea pe site

            Comentariile Utilizatorilor