Vrei la cinematograf?
        Filme
          Actori si regizori
            vezi toate rezultatele »

            CONTUL MEU

            Creeaza cont

            Văduvele lui McQueen

            23 noiembrie 2018, Autor: Iosif Prodan
            Camera Secreta
            Articolele cele mai citite
            Aboneaza-te la Newsletter

            Aboneaza-te la newsletterul FilmSi pentru a primi pe e-mail stirile care te intereseaza.

            Abonarea s-a facut cu succes!
            Autori Filmsi
            Am gasit Pentru tine

            La Widows m-am dus efectiv cu sacul la pomul lăudat. Îi văzusem toate filmele lui Steve McQueen de pînă acum și deși nu mai făcuse nimic remarcabil după Shame, am sperat că Widows va fi ceva mai mult decît părea din trailer. Însă a fost doar un film de acțiune cu un scenariu găunos (aș fi zis banal, dar oricum e irelevant) și cîteva cadre mișto, marca McQueen.

             

            Un grup de hoți care dădea lovituri de milioane de dolari moare în urma unei explozii neprevăzute. Soțiile lor rămîne astfel văduve, iar personajul central este Veronica, consoarta lui Harry Rawlings, șeful găștii. Acest cuplu pare să se fi aflat în relații bune cu decidenții politici din oraș (nu aflăm cum și de ce, pentru că în același timp renumele de spărgător al lui Harry e totuși cunoscut), iar accidentul are loc chiar în perioada unei campanii electorale pentru postul de prefect al unui district din Chicago.

             


             

            Ultima spargere dată de Harry (cea în mijlocul căreia se și petrece explozia care nu doar îi omoară pe hoți ci arde, la propriu, și 2 milioane de dolari cash) are ca victimă un grup aflat în spatele candidatului afro-american pentru postul de prefect. Cum banii erau folosiți pentru campanie, Veronica este somată să returneze cele 2 milioane (treaba ei cum face rost de ei) în 30 zile altfel va rămîne fără averea moștenită de la Harry. Iar de-aici începe o poveste foarte fadă despre cum Veronica devine la rîndul ei o spărgătoare de case, împreună cu văduvele hoților decedați în explozia inițială.

             

            Dacă vi se pare că e un film pe care l-ați mai văzut, aveți dreptate. Nimic nou în ceea ce privește povestea din Widows, nimic nou nici în privința altor aspecte. Există însă pe parcursul acestui film pasabil cîteva cadre care ies în evidență (camera de pe capota unei mașini prin care vedem cartierul în care se petrece acțiunea, Veronica aprinzîndu-și și fumînd o țigară în close-up), o dată pentru că arată bine, dar și pentru că nu par să fie din film. Nu cadrează deloc genul acesta de filmări cu povestea relatată. Sigur că e o gură de aer proaspăt ca după cîteva secvențe neinteresante să vezi și cîteva cadre mișto, care sînt de-a dreptul out of the box. E probabil singura posibilitate pe care a avut-o Steve McQueen în a-și pune amprenta asupra acestui proiect (care poate n-ar fi trebuit să fie făcut vreodată, la cum arată scenariul).

             


             

            SPOILER V-am zis că de fapt Harry nu murise în explozia inițială și că totul fusese un setup de care nici măcar Veronica nu știa? Apelez însă la lipsa voastră de surprindere ca să vă spun că oricum nu contează, finalul e și el la fel de irelevant (sub orice aspect). Toată situația inițială din film se schimbă complet pînă la final, desfășurarea întîmplărilor din poveste acționînd în sensul de a modifica modul în care văduvele percep realitatea din jurul lor. De unde inițial erau întreținute de soții lor infractori, acum au ajuns să comită și ele crime, dar fără să existe vreun început de activitate criminală care s-ar putea perpetua și după încheierea filmului. E doar un episod eminamente negativ din viața lor, fără de care nu și-ar putea continua existența, atît cît va mai putea fi relatabilă ulterior.

             

            E drept, totuși, că o bună parte din film se raportează la problemele inegalității de gen, inegalităților sociale sau rasiale, la corupție politică & șpăgi, dar cumva toate aceste ingrediente nu se amestecă deloc cu baza scenariului de film de acțiune/crimă, care rămîne la un nivel foarte jos de unde nu se ridică cu nimic din ce încearcă Steve McQueen să aducă în proiect. Widows rămîne, așadar, printre filmele neimportante ale anului, poate doar prin actori să spere la vreun Oscar.

             

             

            Comenteaza Subiectul
            Numele tau Email-ul tau Comentariul tau Introdu codul alaturat

            Toate campurile sunt obligatorii.
            Adresa ta de e-mail nu va aparea pe site

            Comentariile Utilizatorilor